Muntra julsånger och suckningar

För hahaha det går ju så bra! För Andersson, Petterson och Lundström och... inte jag. Julmusiken som strömmar ut ur radion stämmer inte ihop med mitt humör just nu. Försöker göra allt för att må bara liite bättre, men ingenting verkar funka. Idag är helt enkelt en sån dag som egentligen borde ha spenderats i sängen. Hela kroppen värker av ångest och tankarna svischar förbi.. Vem är jag? Vad har jag åstadkommit? Hur f-n ska jag kunna bli konstnär? Hur gör man? Är allt värt det? Sen är det bara som en stor, brinnande, hatande boll av ingenting som rullar genom mig. 
 
Det enda jag kan göra när det blir så här är att blunda, gnugga ögonen med tummen och pekfingret, dra in ett djupt andetag och sucka ut allting. Fast det mesta stannar kvar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0