Svar på frågorna!

Skriv lite om dina konst-inspirationskällor! 
Hela världen är min inspiratinskälla, haha. Nej men jag har aldrig riktigt haft någon direkt inspiratinskälla. Dock så märkte jag när jag skrev en presentation om Ulf Löfgren att jag nog undermedvetet har inspirerats av honom.
 
När "började" du teckna? 
Jag har tecknat sen jag kunde hålla en penna, men började väl rita "på riktigt" i typ sjuan tror jag! 

Vem är din förebild? 
Oj, svår fråga. Jag antar att jag har flera förebilder, men ingen som jag ser som min förebild. Men alla som har uppnått sina drömmar är förebilder för mig. Eller folk som följer sina drömmar. Blir så less på alla som säger att man inte kan uppnå det man vill i livet. Kan man visst!

Hur funkar det egentligen med dreads, det som växer ut måste man väl "dreada" eller fixar det sig av sig självt? 
Det är bra om man virkar in gåret litegrann i rötterna, men själv gör jag ingenting just nu. Jag är för lat, haha!

Hur länge har du och Micke varit ett par?
Officiellt så har vi varit tillsammans i fem månader om en vecka. : ) Men vi har varit ett "par" i mer eller mindre ett halvår typ.
 
Var köper du alls dina snygga kläder? (ÄLSKAR DOM) 
Oj tack! Handlar för det mesta på Kappahl och Lindex, men vissa plagg kommer också från Indiska och Urkult :)
 
Vad lyssnar du på för musik? Favoritartist?
Jag lyssnar på i princip all musik. Min musiksmak är sjukt konstig, tro mig! Dock så har jag olika perioder för olika stilar, just nu lyccnar jag mycket på Sigur Ros, Mari Boine och Ravi Shankar. Mitt absoluta favoritband är Lustans Lakejer! (dock mestadels deras skiva En Plats I Solen) Infected Mushrooms är också en stooor favorit. Lyssnar på dom när jag har svårt att somna. 
 
Har du några bra tips för när man ritar porträtt? 
Alltså, egentligen inte, men ett tips är att se ansiktet som en abstrakt sak, så att man lättare får in de små personliga sakerna i ansiktet. Och att man ritar mm för mm istället för stora ytor på en gång!

Har du några syskon? 
Ja, jag har en storasyster (Evelina) som bor i Arjeplog! Jag och min syster är som bästa vänner. Vi berättar allt för varandra och ingen står oss närmare än varandra. I sommar så flyttar hon också förhoppningsvis till Umeå! 

Vad ska du ha för frisyr när du tröttnar på dina dreads? 
Jaa du.. Svårt att veta! Men just nu så längtar jag efter långt, fluffigt hår.. Fast jag vill ha typ alla frisyrer just nu. Mmmh.. hår..
 
Har du någon idol, isåfall vem? :)
Idol... Njae. Alltså, jag har väldigt svårt för att idolisera folk. Väldigt. Svårt.
 
 
När kommer du och hälsar på i Arjeplog?
Snart, Evelina, snart!!
 
 
Favoritklädaffär? 
Kappahl! (mainstream, jag vet, men dom har fina kläder.) Zapata i Stockholm har fina kläder också. :3

Hur började du måla/rita?? 
Jag har ju som sagt alltid hållt på med konst, så jag vet inte. Om man går efter Freuds teorier så är det väl för att mamma lät mig leka med maten när jag var liten. :) Tack mamma!

Vad vill du bli (förutom konstnär)? :D
Många saker! Jag vill öppna ett fik/café/chillställe/butik, starta ett konstnärskollektiv, leva som en bonde, bli inredningsarkitekt, och en massa andra saker. 
 
 
Hur högt var det högsta kaplatorn du byggt? ;) 
Haha, så högt som det på förra bilden tror jag faktiskt!

Tränar du ofta? 
Nu har jag ju varit sjuk sen i höstas, men när jag är frisk så tränar jag regelbundet 3-4 ggr per vecka.

När började du va intresserad av att fota? :)
När min kompis Silje hade skaffat en digitalkamera och vi var ute och fotade. det var när vi gick i sjuan eller åttan. Sen skaffade hon en systemkamera och då fick jag låna hennes då och då tills jag skaffade en egen! Så, det var tack vare Silje som jag är intresserad av foto. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0