Ibland måste man få skriva av sig.

Sitter och funderar på hur jag ska orka med den här sista terminen. Det hjälper heller inte att tänka att det faktiskt är den absolut sista terminen i grundskolan. För det är fortfarande lika jobbigt och jag är fortfarande lika trött. Jag orkar inte ens skapa, vilket gör mig deppig och stressad. Alla i min klass har utvecklats hur mycket som helst det senaste året, alla är svinduktiga. Medans det känns som att jag fortfarande står på ruta ett. Jag har knappt utvecklats alls sen första året, för att jag inte har haft orken till varken läxor eller konst. Förstår inte hur jag har klarat de andra åren..? Det är och kommer alltid att vara ett mysterium. 
Medans alla skriver om allt de har gjort under det här lovet varit med kompisar, festat, varit ute i naturen, åkt skidor m.m. så sitter jag här och kommer på att... Jag har inte gjort ett skit. Var försvann all tid? Och ork? Trodde man skulle vara utvilad efter lovet, men icket. Har sovit extremt mycket och bara legat och stirrat på väggarna i tre veckor nu, och jag är tröttare än någonsin. *djup suck* 
 
Nej usch vad deprimerande det här lät! Jag är faktiskt väldigt glad, bara trött och stressad. : ) 
 
Hur känner ni inför skolstarten? 
 
 
Släpade mig ur min dvala i förrgår och gick ut i fem minuter(var äckligt kallt och jag tog på mig för lite kläder) och tog ett par bilder på stjärnhimlen. Blev sådär. Fotade även månen från mitt fönster, för den var så gul och fin!

Kommentarer
Postat av: lotta

Alltså jag känner samma sa. Hur fan orkar folk? Jag är sjukt rädd för att jag kommer att faila allt denna termin pga ingen ork. Det stressar sönder mig vilket leder till sjukdom vilket sen leder till mer att göra. Sjukt ovärt. Det dryga är att trots att man "tar sig i kragen" och gör mer än man egentligen orkar eller kan vid tillfället känns det som att man "barely gets by" och liksom alltid bara är hårsmånet från att faila.
Jag kan trösta dig med att alla äldre människor som jag pratat med om detta (typ föredetta bildare) säger att de kände exakt såhär i början på treans sista termin men att det liksom gick till slut. Man har jättemycket tid till att utvecklas som konstnär sen har jag hört, och det känns betryggande.
Jag ville egentligen bara säga att jag hoppas att det blir bättre men nu blev det en lång svammelkommentar. Du kan klara detta Julia! Jag håller tummarna för dig. (Och om du inte orkar ibland gör det dig inte till en sämre människa utan bara till en.. människa helt enkelt.) :)

Svar: Du är bäst Lotta. Tack så hemskt mycket för uppmuntran! Jag ska göra mitt bästa och se hur det går.. Måste ta tag i projektarbetet!
Julia Tannemyr

2013-01-09 @ 22:02:23
URL: http://baik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0