Stjärnfall och fullmåne

Jag och mamma såg världens häftigaste stjärnfall imorse när vi åkte in till stan. Den var lång, stor, lyste stark och det var dessutom på en ljust blå himmel! Fick lite utav en hjärtattack när jag såg den, lite läskigt det där med himmel, stjärnor och kometer. Alltid när jag sett ett stjärnfall så börjar jag automatiskt gå in på domadagstankar, andra dimensioner och hur stor rymden är. Haha Julia goes deep. Men, tänk om man hade lyckats filma det där stjärnfallet på något vis? Hade varit fett coolt, för det går inte riktigt att beskriva hur häftigt det var. Lätt störtsa jag har sett!
 
Anyways, idag efter skolan så drar jag och min älskade Anneli till stugan för att fira första advent! Har packat med allt gott man kan tänka sig, några skräckfilmer och täckbyxor. (är nog betydligt mycket mer snö där än det lilla vi har i Umeå) Såå jag kommer inte att blogga förrän på kanske söndag kväll eftersom det inte finns internet där! Eller varmvatten. Eller vanlig toalett. Eller.. gatulampor. Myspys!
 
Lyckades inte fota stjärnfallet, men fotade månen imorse istället! Man ser dock inte så mycket, måste skaffa ett teleobjektiv ._.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0