Nervvrak

Produktiv dag idag, har sprungit runt som en galning runt skolan och samlat in underskrifter. Hela dagen! Kändes nervigt men kul och belönande på samma gång. Kändes som att jag verkligen gjorde någonting betydelsefullt för en gångs skull. Det var många som frågade varför jag gick runt och samlade in underskrifter och om det var mitt projektarbete eller om jag fick betalt o.s.v.. Men nej, jag gör det för att jag vill ha ett mänsklgare Kina, och en mänskligare värld. När jag svarade det till en lärare så sa hon "Så du är helt enkelt bara en eldsjäl alltså!". Ni förstår inte hur mycket det värmde! 
 
Även fast jag blir extremt nervös när jag ska prata med okända männsikor, och skakar som en asp under storm så lyckades jag prata med och få in 79 namn. *pust* 
 
Ser på det här som i valet. "Vad gör en röst när det är miljoner som röstar?" Tänk om alla skulle tänka så? Alla röster och namn räknas. Varenda en! Och tillsammans kan vi göra mycket. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vars är tröjan/tunikan ifrån?

Svar: Den är köpt på Urkult! : )
Julia Tannemyr

2012-11-16 @ 13:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0