Nej till alliansen!

Alltså det är så mycket som händer runtomkring just nu att jag bara vill skrika. Någonting stort inom mig vill bara UT.
Och för att få ut lite grann så ska jag nu skriva mitt första politiska inlägg. Herregud va tråkigt.
Det var ju val igår och alliansen är kvar. Och det suger! Dessutom så kom SD in också.. Vad är det för land jag lever i?
Okej, här är en liten lista av saker jag stör mig på:
1. Sverige är ju för guds skull uppbyggt på invandrare! Det skulle inte vara något land utan invandrare.
SD vill skicka tillbaka invandrarna, men har dom tänkt på att den största delen av dom är finländare, norrmän och danskar? Nej, nej .. Dom vill bara skicka tillbaka alla från österländerna. Men om vi nu skulle säga att dom har fattat det där med finnarna så.. har dom tänkt på att hela Skåne ursprungligen är från Danmark?
2. Jag såg på facebook(haha) att det serverades pizza, fetaostsallad och bulgur på SD's valvaka! HALLÅ?? Om dom inte vill ha ett mångkulturellt land så ska dom för fan inte få äta pizza! Där med basta. Ni får leva på köttbullar och potatis!
*andaaas*
3. Hur i h-vete tänker alla som röstar på moderaterna? (eller hela blåa blocket, åh, hatar blockpolitik) Antingen så är du en rik jävel som inte bryr sig om andra, eller så är du bara helt dum i huvudet.
Har ni seriöst tänkt att dom som är sjuka och faktiskt inte KAN jobba ska "få skylla sig själva" för att dom inte kan jobba? Dom kommer ju inte ens att ha råd med sin sjukhusräkning! Vad tänker ni med?
4. ÅÅÅÅH JAG HATAR POLITIIK.






Julia Tannemyr

Kommentarer
Postat av: Håller med!

Håller med helt enkelt!



Vill bara spy, gråta och skrika!

2010-09-20 @ 19:20:37
Postat av: Isabelle

Sedan Alliansen kom till makten 2006; har arbetslösheten ökat, barnfattigdomen har ökat med 50%, en halv miljon har lämnat a-kassan för att den blivit för dyr, 40 000 har blivit av med sjukersättning, fler ungdomar blivit arbetslösa, 1 av 5 ensamstående föräldrar lever i fattigdom och 12% av ensamstående föräldrar har inget jobb.



Det är vad svenska folket röstat på! :D

2010-09-20 @ 20:09:12
URL: http://gakkun.blogg.se/
Postat av: ananaspaj

Jag hatar också politik! Och att sverigedemokraterna kom in! Jag skäms över sverige!

(dock måste man ju älska citatet "jag vill flytta till ett land där det inte finns invandrare")

2010-09-20 @ 23:42:47
URL: http://allabloggnamnvarupptagna.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://alexandraekstrand.blogg.se



- var med och tävla om en parfym på boggen!:)

2010-09-22 @ 08:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0