Min granne Totoro

Barnfilmer kommer alltid att vara en favorit.. kommer ihåg när jag var liten och sa att jag aldrig kommer att sluta kolla på tecknat. ^^
Ikväll såg jag filmen Min granne Totoro, en barnfilm från Japan.
Asiatiska tecknade filmer är så mycket bättre än andra enligt mig, vet dock inte varför. xD

Filmen handlar om två systrar och deras pappa som flyttar in i ett hus på landet. Deras mamma ligger på ett sjukhus i närheten och dom längtar tills hon ska få komma hem.
Huset är fullt med magiska väsen och i skogen finns det en jättelik, lurvig varelse vid namn Totoro som snart blir familjens vän.

Jag tycker att den här filmen är jättefin, så fantasifull och full med glada överraskningar!
Regissören Miyazaki har även gjort filmer som t.ex. Spirited Away vilket också är en väldigt vacker film.

Filmer som dessa rekommenderas starkt! Man blir så glad av dom. ^^





Julia Tannemyr

Kommentarer
Postat av: Silje Helene

okej det här är bara sjukt. den skulle jag också se idag XD

2010-08-04 @ 02:41:14
URL: http://chjoklad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0