Circumhorizontal arc

"Fire rainbows" är den mest sällsynta av alla naturligt förekommande atmosfäriska fenomen. För att en "fire rainbow" ska ske så måste cirrusmoln vara 20.000 meter upp i luften med den exakta mängden iskristaller i, och solen måste träffa molnen vid exakt 58 grader. (Åh google translate, jag älskar dig.)
 
Såg detta fenomen när jag satt på bussen till Sundsvall i somras, visste dock inte vad det var då, tyckte bara att det var sjukt häftigt. Så hftigt att jag fastnade med blicken också glömde helt bort att fota.. Skrev sms till några när jag såg det att jag såg regnbågsfärgade moln på himmelen och svaret jag fick tillbaka från Silje var "Julia, har du svampat..?" Haha. Silje ♥
 
Haha men såg det här på tumblr för någon dag sen och blev överlycklig. Nu vet jag äntligen vad det var! Häftigt var det också. Att det var ett så sällsynt fenomen. : > Skulle nog ha kommit ihåg att fota om jag visste det. Men jag njöt av stunden istället. Det var verkligen... vackert. Länge höll de på också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0