Bermudatriangeln

Nu, gott folk, ska jag berätta om en sak som många inte vet om eller har tänkt på så mycket.. nämligen bermudatruangeln! Jag har läst ganska mycket om det här..området där skepp och båtar försvinner spårlöst.
Bermudatringeln ligger mellan Bermuda , Miami och Puerto rico och täcker ett flera tusen kvadratkilometer stort område.
Hundratals skepp och flygplan har försvunnit spårlöst ( och dessutom oftast i fint väder ) för att aldrig igen hittas. Ingen vet hur eller varför.

Ett av flygplanen som försvunnit  är "Flight 19" som försvann helt från radarskärmarna den 5 December 1945.
Först rapporterade piloterna att intrumenten inte fungerade som de skulle och att havet såg annorlunda ut.
En kvart senare kom ett meddelande om att kompasserna inte fungerade. Det sista man hörde var: " Här är det vita vattnet, vi är fullständigt förlorade."
Läskigt va?

Räddningspatruller med flera hundra flygplan, båtar och jagare undersökte enorma lands- och vatten områden men varken vrakdelar eller flygplan hittades.

Några fartyg som åkt genom området utan att försvinna har rapporterat att väldigt konstiga saker hänt dem. Ett fartyg rapporterande om grönskimrande moln och kokande vatten.

Ett annat fall var ett flygplan som plötsligt försvann från radarn i tio minuter, för at sedan synas igen. Ingen på planet hade märkt något, men när man undersökte händelsen så märkte man att alla planets klockor gick tio minuter efter..

Jag vill tro att det ligger en port till en annan värld där. Vissa tror att det är aliens som för bort skeppen och flygplanen. Forskare tror att det är gigantiska luftbubblor( varför har dom inte hittat något på botten då? )
Eller så kanske det är ett gigatontiskt sjöodjur som har sitt bo där..? Vem vet..?


Nu vet ni det!

Kommentarer
Postat av: ananaspaj

Nu tänker jag vara tråkig och föreslå att det kan finnas ett magnetfält där som "förvirrar" kompasserna så folk kör vilse. Fast jag vet inte heller :P Senast jag läste nåt om Bermudatriangeln var i sjuan då jag var jätteintreserad av det. Fast nu har jag glömt... :P

2011-03-20 @ 00:45:57
URL: http://sumogiraffe.blogspot.com/
Postat av: ananaspaj

Sv: som jag sa vet jag inte. :P Jag la bara fram ett tråkigt förslag. xP

2011-03-20 @ 16:15:50
URL: http://sumogiraffe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0