Glee

Hej allihopa!
Jag har varit sjuk hela veckan så jag har inte haft någonting att lägga upp här.
Men jag har däremot börjat att kolla på serien Glee( som dom flesta säkert har hört talas om). : )
Ingen serie kan ju jämföras med True Blood, men den här serien är faktiskt ganska bra.
Kanske gillar jag den för att jag älskar musik (och körsång för den delen) ? May be.

Jag har sett dom tretton första avsnitten nu och väntar på att resten ska ladda klart ^^ ( Sex timmar kvar står det! )

Serien handlar om vanliga tonåringar på en skola som heter McKinley, man ser många vanliga problem som bland annat kärleksproblem, tonårsgraviditet, homosexualitet, svartsjuka, övervikt och religion i serien ( precis som i vanliga livet) fast på ett mer musikaliskt sätt : )
Spanskaläraren och f.d. körsångaren Mr Shue har tagit över gleekubblen i hopp om att det ska bli "coolt" att vara med i gleeklubben medans skolans cheerleader coach Sue Sylvester gör allt för att glee klubben inte ska få existera på skolan för att det skär ner på hennes ekonomiska fördelar för hennes "cheerios".
That's pretty much it.


En serie som jag rekommenderar! :)


Julia Tannemyr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0